Parasol reklamowy – jak w pełni wykorzystać jego potencjał?

parasol reklamowy ogrodowy

Chyba większości osób miesiące letnie kojarzą się z wypoczynkiem nad morzem, jeziorem lub w miejscowościach słynących z szerokiej oferty turystycznej. Pogoda w Polsce bywa jednak kapryśna. Zdarzają się dni z bezchmurnym niebem i palącym słońcem, ale również bywa tak, że cały urlop upływa pod znakiem ciemnych chmur i deszczu. Większość lokali gastronomicznych przygotowując się na wakacyjny napływ turystów, wyposaża je w parasole ogrodowe. Są one niezwykle pomocne zarówno w upalne, jak i deszczowe dni. Pozwalają one klientom na wypoczynek na świeżym powietrzu przy schłodzonych napojach i pysznych deserach. Ponadto restauratorzy dzięki dodatkowym stolikom i parasolom są w stanie obsłużyć większą liczbę gości, niż byłby w stanie pomieścić sam lokal. Z perspektywy właściciela takiego wakacyjnego biznesu ważne jest, aby parasole spełniały nie tylko rolę funkcjonalną, ale także, żeby miały pewne znaczenie marketingowe. Wiadomo bowiem, że oprócz pysznego jedzenia i sympatycznej obsługi istotne jest odpowiednie otoczenie. Co więc powinien wiedzieć każdy restaurator, aby parasole reklamowe działały na jego korzyść? O tym opowiemy w dzisiejszym artykule.

Dlaczego parasole reklamowe ogrodowe są tak istotne w rozwoju własnej gastronomii?

Wakacyjna aura sprzyja zasiadaniu w ogródkach barów i restauracji. Klimatyczne stoliki osłonięte od góry parasolami są koniecznym elementem wystroju starych rynków w większych miejscowościach, jak i tych mniejszych nastawionych na turystów lub lokalnych mieszkańców. Większość osób będących na wakacjach preferuje spędzanie czasu na świeżym powietrzu. Stąd też, gdy na zewnątrz jest ciepło i słonecznie oczywistym wyborem staje się skorzystanie z restauracyjnego ogródka. Obecność parasoli ogrodowych sprawi, że letnie promienie słoneczne, nawet w upalne dni staną się dla gości przyjemne. Przez co szukając schronienia, dłużej pozostaną w lokalu i zamówią przy tym kolejne dania, desery lub chłodne napoje. Podobnie sytuacja prezentuje się te bardziej deszczowe dni. Wiadomo, że powierzchnia lokali usługowych nie zawsze okazuje się wystarczająca na przyjęcie dużej liczby gości spływającej m.in. do miejscowości turystycznych. W takich sytuacjach ogródki z parasolami okazują się niezbędne. Lokal wyposażony w odpowiedniej wielkości parasole ogrodowe, które skutecznie ochronią gości, stoliki i krzesła przed deszczem, z pewnością zanotuje spore zyski nawet w niepogodę. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, w jaki sposób dzięki parasolom ogrodowym zapewnić gościom jeszcze większy komfort korzystania z ogródka? Koniecznie sprawdź ten wpis.

Rodzaje parasoli reklamowych

W ofercie można bez problemu znaleźć różne rodzaje parasoli ogrodowych do pubu lub restauracji. Różnią się one przede wszystkim budową, ale także sposobem montażu. Ostateczny wybór zależeć powinien od ilości miejsca, którym się dysponuje i możliwości technicznych dotyczących instalacji. W przypadku tzw. parasola wspornikowego nie ma problemu związanego z zagraceniem wolnej przestrzeni. Model ten przylega do słupka bocznego, dlatego stoliki mogą być ustawione nawet pośrodku czaszy. Innym, jednak znacznie częściej pojawiającym się w restauracjach modelem, jest parasol z pionową nogą ustawioną centralnie. Takie ustawienie sprzyja konkretnym rozwiązaniom. O ile trudniejsze może okazać się ustawienie pod nim dużej liczby stolików, to w przypadku większego stołu ogrodowego możliwe jest zamontowanie go w specjalnym uchwycie. Ten model parasola doskonale sprawdzi się również w przypadku leżaków ustawionych np. w ogródkach piwnych.

Oprócz różnego sposobu mocowania czaszy parasole reklamowe ogrodowe mogą różnić się kształtem. Najpopularniejsze są kwadratowe i okrągłe. Kształt parasoli powinien być uzależniony od dostępnej przestrzeni i ogólnego zamysłu restauratora. W przypadku, gdy powierzchnia jest niewielka, a zamiarem jest jak najdokładniejsze zakrycie stolików i krzeseł, lepszą opcją może okazać się połączenie ze sobą kilku kwadratowych parasoli w taki sposób, aby nie powstawały puste przestrzenie. Pozwoli to na najbardziej efektywne zabezpieczenie przed deszczem.

Aby parasole reklamowe ogrodowe mogły długotrwale służyć, muszą być przytwierdzone w taki sposób, aby nie złamały się pod wpływem deszczu i silnego wiatru. Podstawa może być wykonana z kamienia lub betonu — sprawdzi się szczególnie w stosunku do parasoli, które będą przytwierdzone stale w jednym miejscu. Jeżeli jednak parasol ma być częściej przestawiany, warto rozważyć zakup takiego z możliwością dociążenia piaskiem lub wodą.

Parasole reklamowe jako skuteczna reklama lokalu

Parasol ogrodowy zastosowany w ogródkach gastronomicznych spełnia kilka funkcji. Oczywiście najważniejszą z nich jest ochranianie przed słońcem i deszczem, jednak nie warto zignorować ich roli marketingowej. Parasole reklamowe są popularne szczególnie wśród przedsiębiorców, którzy stawiają na tzw. inteligentną reklamę. Coraz częściej starają się wiec, aby były one jak najbardziej spersonalizowane i zaprojektowane w kreatywny sposób. Postawienie na taki rodzaj działań marketingowych jest elementem budowania wizerunku marki. Parasole stają się bowiem wizytówką odwiedzanego przez gości miejsca, a jak wiadomo pierwsze wrażenie może rzutować na opinię na temat całego lokalu.
Duże znaczenie ma tutaj oczywiście materiał, z jakiego zostały wykonane, stabilność i odporność na przeciekanie. Niestety, ale wielu restauratorów zapomina jednak o regularnym czyszczeniu i konserwowaniu parasoli, przez co widoczne są na nich zacieki i zabrudzenia. Taki widok może skutecznie zniechęcić gości do odwiedzenia danego miejsca. O znaczeniu konserwacji parasoli ogrodowych przeczytasz więcej w tym wpisie.

Aby parasole mogły stać się elementem marketingowym, muszą wyróżniać się czymś na tle konkurencji. Obecnie wielu przedsiębiorców stawia na personalizowane projekty. Parasole reklamowe z nadrukiem zawierającym nazwę lokalu, logo lub motyw przewodni z pewnością sprawią, że gościom na dłużej zapadnie w pamięci wizyta w danym miejscu. Niezależnie od tego, czy planowany jest zakup parasoli ogrodowych do pubu, czy restauracji dobrze jest, jeśli wyróżniają się one spośród innych, często tandetnych i pstrokatych wzorów. Dodatkowym atutem będzie umieszczenie na parasolu, krótkiego, ale jednocześnie chwytliwego hasła promującego lokal. Więcej na temat znaczenia marketingowego parasoli reklamowych pisaliśmy w tym blogu.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie parasoli ogrodowych do restauracji?

Decydując się na zakup parasoli reklamowe do restauracji, nie warto wybierać pierwszego lepszego modelu. Wymagania powinny być oczywiście dostosowane do potrzeb danego lokalu, jednak pewne aspekty pozostają w tym temacie niezmienne. Przede wszystkim warto zadbać o to, aby konstrukcja była stabilna. Parasole nie mogą sprawiać obsłudze lokalu problemów z rozkładaniem, nie powinny się zacinać, ani często się psuć. Kolejnym aspektem jest wysoka odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne. Pogody przewidzieć się nie da, a słabej jakości konstrukcja może w łatwy sposób ulec uszkodzeniu, lub co gorsza — oderwać się i spaść na gości. Mając na uwadze bezpieczeństwo pracowników i klientów warto wybrać producenta godnego zaufania. Dobrze, jeśli parasol wyposażony będzie w dodatkowy wywietrznik nad główną czaszą, która zapewni wentylację w upalne dni, ale także podniesie estetykę konstrukcji.

Parasol reklamowy jest prawdziwą wizytówką lokalu. Dlatego tak ważne jest to, aby była to konstrukcja funkcjonalna, bezpieczna dla gości i estetycznie się prezentująca. Zastosowanie powyższych wskazówek i wybór odpowiedniego parasola, dopasowanego rozmiarami, konstrukcją i nadrukiem do klimatu panującego w lokalu sprawi, że klienci zapamiętają to miejsce na dłużej i będą chcieli częściej do niego wracać.

by Marta Jopek